onsdag den 10. august 2011

Fra træt til glad på få minutter

Efter en umenneskeligt lang arbejdsdag, er der intet der kan vederkvæge som en aftentur i haven.
Lige nu eksploderer farverne ligefrem, og så er det svært at føle sig træt og udkørt.



Denne solsikke er nu næsten højere end vores drivhus og den stråler nærmest om kap med solen!


Hængepelargonien er et sikkert hit, og den bliver bare ved og ved og ved med at blomstre (så længe jeg bliver ved og ved og ved med at nipse døde blomster af vel at mærke :-)


Solhatten er næsten ligeså helbredende at se på, som at indtage. Ét af naturens kunstværker.


Sankt Hans Urt i nærbillede. Herlige blomster, der er smukke helt ind i efteråret.
Dem kan jeg ikke få nok af! Især ikke sorterne med mørke blade.


Og så siger jeg god nat og sov godt med en regnvåd lille (morgen)frue.

2 kommentarer:

  1. Jeg er også glad for Sct Hans Urt og kan især godt lide dem med brogede blade. Hvid blomst og grøn/hvide blade! De er bare ikke hurtigvoksende og lader vente på sig. Dog blomstrer de nu.

    SvarSlet
  2. HVor sært! At din Sendum (Sct. Hansurt) er så langt fremme. Det plejer mine at være, men de er stadig lysegrønne. Jeg nyder at se på dem hver dag, men de springer ud. Kunne lave en hel fotoreportage af dem, hvis det skuklle være.

    At nyde og fotografere sin have i regnvejr er desuden en særlig nydelse, synes jeg. Mo ikke også du gør?

    Aftenhilsnen
    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet