tirsdag den 9. august 2011

Moonflower frø til næste år



Vi var uden tvivl mange, der med forundring så Søren Ryge fremvise sine smukke måneblomster i hans seneste udsendelse, der kan ses HER. Han skrev endvidere om blomsterne i weekendens Politiken, og det kan læses HER.

Ipomoea Alba eller Moonflower som den også kaldes med latinsk eller fransk tilnavn Bona Nox eller Belle du Nuit, ser virkelig ud som en plante, der bare skal prøves. Utroligt velduftende og hvide blomster store som underkopper - kan det blive mere fristende?

Det eneste problem var, at Søren Ryge ikke kunne oplyse, hvor frøene kunne købes.

Men der gik ikke mange øjeblikke, før min mand havde fundet frøene på internettet HER hos Thompson&Morgan. De er ganske billige og portoen er kun £4 uanset hvor meget man bestiller, så det er til at overleve. Man skal blot have lidt tålmodighed, for leveringstiden kan være lidt lang.

Jeg glæder mig til at plante frøene til næste år!


Prydløg er en pryd selv efter afblomstring






3 kommentarer:

  1. Du kan også købe frø af måneblomst her i landet - se www.albinusfro.dk :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har også lige bestilt Månefrø hos Thompson & Morgan. Tak for tippet. Har lige set blomsten hos Søren Ryge.
    Glæder mig til at så den til næste år.

    U. Lundager

    SvarSlet
  3. Jeg fandt da frøene hos jem&fix i Tønder, så jeg vil da de har dem i de fleste af disse butikker.Har sået dem og plantet ud nu, de ser lovende ud! Tove.

    SvarSlet