tirsdag den 26. juli 2011

Meget små beboere på terrassen

Vi har længe vidst, at vi har en gråspurverede på terrassen, og vi har ikke nænnet at fjerne den, hvilket vi glade for nu, hvor de mindste beboere begynder at vove sig uden for reden.






Nu blomstrer Frøkenhatten/Zinniaen 'Green Envy' (sået fra frø fra Thompson&Morgan) og den er virkelig skøn. Den skal helt sikkert sås igen til næste år, for der er noget helt særligt over grønne blomster. Jeg synes, at jeg som staudeelsker kan have vanskeligheder med at få plads til sommerblomster i min bed, da jeg skruer stauder ned alle vegne! Og da jeg plejer at dække bunden af bedene med dækbark - både for at holde på fugten samt for at holde ukrudtet væk, kan jeg ikke bare drysse frø fra etårige sommerblomster i benene, for det kommer der intet ud af! Så det bliver faktisk mest til sommerblomster i krukker og kar.



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar